Het balineese leven - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anique Huige - WaarBenJij.nu Het balineese leven - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anique Huige - WaarBenJij.nu

Het balineese leven

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

25 September 2015 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer, en al weer een week weg!
De tijd gaat hier nog sneller dan in Nederland maar dan 10 keer zo relaxed, ik kan er wel aan wennen. :)
In de week dat ik hier ben al weer veel gezien en gedaan.

Afgelopen weekend zijn we op de scooters een stuk gaan rijden zonder een route en dan maar zien waar we uit kwamen, super leuk zo kom je op bijzondere plekjes wat eigenlijk heel dichtbij is. Zoals een mooi stukje jungle en rijstvelden. Bij de rijstvelden waren mannen een huis aan het bouwen. En wij dachten als we nu even lief vragen of we daar op mogen( oke levensgevaarlijk) dan hebben we beter uitzicht. Hele lieve mannen en ja we mochten even naar boven. Super mooi uitzicht de moeite waard. Helaas wel al een val partij geweest met de scooter bij Anne-Lotte maar viel allemaal wel mee gelukkig.

S 'middags zijn we met een local op pad gegaan, hij heeft ons een mooie waterval laten zien waar we lekker hebben gezwommen. We moesten weer op tijd terug zijn want we waren die avond uitgenodigd bij een women center, dit is een center voor vrouwen die geen man meer hebben of gescheiden zijn of wat voor reden dan ook, daar naar toe komen en met elkaar kunnen praten over oplossingen en hun problemen. Hier lekker in een mooie tuin gegeten en wat gekletst.

Zondag hebben we een dagje relax gedaan eerst naar Ubud centrum gereden om daar de weg te leren kennen en wat winkeltjes te bekijken.
Heel leuk kwamen we Manon en Bob (2 vrienden van Limburg) tegen, waar we wat mee hebben gedronken.

Dan na een paar dagen vrij te hebben gehad en genoten van de leuke dingen moesten we maandag aan de bak voor stage, naja aan de bak??

Van 11 tot 15.00 uur hebben we kennis gemaakt bij Cahaya Mutiara de stage plaats hele lieve mensen die bijna allemaal in een rolstoel zitten en best wel een erge handicap hebben. Deze mensen waren dol blij maar wel heel verlegen om ons te zien. Boccia is wat ze graag spelen dus na een spelletje te hebben gespeeld was de verlegenheid wel weg en kunnen we lekker kletsen. Ze nodigen ons al overal mee naar toe. Zo hebben we dinsdag ook weer een stage dagje gehad en s 'avonds even rustig aan gedaan met een filmpje thuis.

Woensdag hebben we een vrije dag dus dan kunnen we goed aan school werken wat we ook al braaf hebben gedaan. Ik zal maar niet verder vertellen wat me stage uren en dagen zijn... hihi.

Maar toen was het al weer donderdag en waren we ook vrij maar wij zitten hier niet alleen maar voor school ook voor leuke dingen toch?:)
Dus zijn we naar een super vet gaaf waterpark geweest met vette achtbanen genaamd Waterbom Bali google maar of op youtube echt te leuk wel duur maar boeiend kan wel keertje voor de rest is alles zo goedkoop, ben hier samen met Bob, Manon en Anne-Lotte geweest, Manon is wezen surfen in Kuta, ook super leuk dus dit wil ik ook nog wel gaan doen.

Vandaag weer een stage dagje gehad, lekker met de mensen gepraat over wat ze precies willen qua sportprogramma ect. want dat is toch het doel waarvoor ik hier kom.

Morgen gaan we met een excursie mee naar West Bali vertrekken om 07.00 uur en s 'avonds weer terug. Het is iets met paardrijden, krokdillen, rijstvelden, zee, oude boten, Dus ben erg benieuwd!

De Indonesische taal is nog wel een beetje moeilijk net als het geld hier dus daar moet ik nog wel erg aan wennen. Verder zijn de mensen super lief. Het is een bijzonder land en zal het tot nu toe ook aan iedereen aanraden om er ook naar toe te gaan! Ik voel me heel erg fijn hier en relax, het enige wat soms een beetje spannend is is de scooter maar daar ben ik wel al aan het gewend.

Ik zal niet elke week een blog neer zetten want dat maakt het saai om te lezen denk ik en voor mezelf makkelijker om een verhaaltje te schrijven. hihi

Jullie kunnen ook met mij Skype als je dat leuk lijkt stuur dan maar een berichtje. :)


Dikke knuffel vanuit het paradijs op aarde.
xxx

ps. Ik zet ook wat foto's op me blog.

  • 25 September 2015 - 12:22

    Marjo:

    hoi Anique,

    wat een paradijs is het daar zeg, ik hoop dat je straks nog wel terug wilt naar ons hihi.<3

    geniet ervan en dikke kus en groetjes van Johan en knuffels van Kim, Liv, Collin en Taffie

  • 25 September 2015 - 12:37

    Annaleen:

    Schat!

    Wat HEERLIJK om weer je leuke verhalen te horen! Haha die werkdagen en -tijden.. wat een grap! Ik snap het inderdaad als je niet elke week blogt, maar ik kijk wel uit naar je nieuwe verhalen! Snel een skype-date plannen! I want to see your fluffy face! Hehe.

    KUS!

  • 25 September 2015 - 16:22

    Klaudia Huige :

    Hoi Anique , hier een berichtje van ons , wat vervelend allemaal daar ,puur genieten zo te horen .
    Nou hier gaat alles goed . Kit heeft morgen haar eerste wedstrijd van de puppy -cursus , ze gaat al af , geeft een pootje als ze zit en wat krijgt enkel waren wijzelf te fanatiek want ze mocht nog niet zo ver lopen dus wij moeten ons inhouden maar dat komt wel goed . Verder gaat hier alles zijn gangetje , hard werken , sober leven .
    Groetjes van ons allemaal en geniet ze .

  • 25 September 2015 - 18:45

    Lhuige:

    Hallo Anigue
    Wij hebben sinds vandaag Wifi. Heeft Joeri aangemaakt. Ik ga zelf maandag op cursus met mijn tablet. Leuk je verhalen te hebben gelezen. Wij zien veel eigenschappen van jullie. Het is een mooi land maar heel anders dan in Europa.
    Anigue dikke kus van oma en op huige en geniet ervan.
    Doey

  • 27 September 2015 - 18:13

    Kim:

    Nique! Wat leuk om je verhalen te lezen. Zo te zien is het leven daar erg zwaar hahaha. Wat een leven! Je hebt al veel gezien en meegemaakt, en dat in een week. Ik ben erg benieuwd naar jou plekje daar. Doen snel even Skype! Goh wat had ik daar graag met jou gezeten. Geniet er lekker van (L) tot op skype!

  • 27 September 2015 - 18:53

    Tante Ina :

    Hallo Anigue,wat een leuke verhalen.geniet er maar van. Groetjes, tante Ina ,oom henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anique

Voor school ga ik 4 maanden op stage naar Bali. Deze blog is voor iedereen die het leuk vindt om mij te volgen wat ik tijdens deze stage ga doen en ga beleven. :)

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 7083

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 12 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: