Vakantie!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anique Huige - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anique Huige - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Anique

Blijf op de hoogte en volg Anique

05 December 2015 | Indonesië, Ubud

Hey Hey,

Hier de bruine Balinees weer.
Ik heb een heerlijke 2 weken vakantie gehad met Remko dus zal een beetje vertellen hoe geweldig dit was. hihi

Donderdag 19 december is Remko aangekomen na een hele goeie vlucht hij kwam in de avond aan dus ben ik met de meiden een dagje Kuta gaan doen shoppen en surfen! Ik was best een beetje zenuwachtig dat Remko weer kwam wat een muts. Maar wat was het fijn om hem weer te zien.

Vrijdag had ik gewoon nog stage dus heb ik hem meengenomen, zodat hij kon zien wat ik aan doen ben en wat de stichting in houdt. De mensen van de stichting vonden het helemaal spannend dat Remko kwam maar vonden het ook heel erg leuk.

Zaterdag zijn we eerst naar de rijst terrassen geweest waar we lekker hebben gewandeld en genoten van de natuur. Daarna zijn we doorgereden naar Jungle Fish voor een middagje ontspanning. In de avond met lot en haar ouders afgesproken om samen wat te eten en naar een traditionele dans te kijken erg gezellig. Voor de agility fans onder ons ze hadden een wedstrijdje dus daar moesten we natuurlijk ook even naar gaan kijken.

Zondag hebben we een taxi gepakt om vervolgens 2 dagen naar Nusa Lembognan te gaan daar een scootertje gehuurd en bepakt en bezakt over dat eiland gecrost. Vervolgens in een te leuk hotel aangekomen het was een strandhuisje aan het water echt zo vet! we hebben hier 2 dagen veel mooie dingen gezien en gesnorkeld echt geweldig mooi. Na dit al mooie begin door naar een schildpadden opvang waar we rondleiding kregen over de schildpadjes hier. Die morgen doorgereden naar Jimbaran en Uluwatu waar we mooie tempel hebben gezien op een rots met uitzicht waar je u tegen zegt, nog naar een mooi strand geweest en naar een peperdure bar geweest ROCKBAR de knetter wat een ding 6 eurie betaald voor een radler. Voor het avond eten had de taxi chauffeur wel een mooi restaurant op het strand met zonsondergang, vis en muziek te romantisch ja wij kunnen ook romantisch zijn!

De volgende dag was het al woensdag en zijn we richting Kuta gegaan om een beetje te winkelen en Kuta te bekijken en natuurlijk aan het strand te liggen en te surfen. Eerst durfde Remko toch niet zo goed want de golven waren toch wel hoog hahaha. Uiteindelijk toch gegaan en meneer kon gelijk staan en wilde niet meer van het plankje af. Heerlijk tot laat op het strand gezeten nog op de foto geweest met Balinezen die nog nooit een blank iemand hadden gezien en nog schildpadjes gezien die vrij werden gelaten.

Next day again naar Waterbomb met de te gekke glijbanen echt veel plezier gehad en wedstrijdjes gedaan wie het snelste was, dus waren weer even kind. Die middag naar Seminyak gegaan en heerlijk over het strand gewandeld om daarna een drankje te drinken bij La Plancha is een tentje op strand met gekleurde zitzakken waar je heel erg lekker in kan zitten met een biertje en zonsondergang. Vrijdag nog beetje rond gekeken in Seminyak maar we vonden het niet leuk en zijn daarom ook weer terug gegaan naar het vertrouwde Ubud. Zaterdag zijn we Ubud in geweest en wat voor het thuis front gekocht en naar een waterval.

Zondag toch nog maar richting het noorden gegaan waar we naar GitGit watervallen zijn geweest een tempel, luwak koffie hebben gedronken ( is de bekende dure koffie), naar een meer geweest met nog meer tempels, een hot water spring en mooi uitzicht over midden Bali.

Maandag hebben we een dagje gerelaxt bij Komune is een zwembad aan het strand heerlijk was het. Dinsdag was het weer tijd voor stage maar helaas ik werd ziek en heb de hele middag geslapen. Woensdag ging het al beter en hebben we nog de laatste dingen gekocht voor thuis en een stukje gewandeld het koffertje weer ingepakt en helaas was het toen al weer tijd voor het afscheid getver dat gaat toch altijd zo snel als je het weer leuk hebt samen. Heel blij dat Remko dit avontuur heeft mogen meemaken en nu ook kan inleven en heeft gezien waar ik die 4 maanden woon en hoe mooi deze cultuur is.

Verder was deze week weer stage oppakken en school.
Maandag komt Evelien al weer voor 2 weken dus de tijd vliegt weer, nog 6 weken en dan ben ik al weer terug thuis.

Wij vieren ook sinterklaas hier maar wel een weekje later. Met kerst staan de Gili's op de planning hoppa eten, feest en bier op een eiland met zijn 2 he lot!

Lieve allemaal voor de foto's van de vakantie van Remko en mij zijn jullie natuurlijk welkom voor een bakje koffie of thee bij ons thuis of als je toch even wilt wachten tot ik terug ben en alle verhalen in 1 keer willen horen is dat ook mogelijk natuurlijk.

Dikke knuffel weer en een fijne sinterklaas avond met zijn allen!

xxxx

An

• 05 December 2015 - 08:37

Malou:

Hee an!!

Ik vind het weer echt zo super leuk om te lezen echt te gek wat jullie allemaal weer mee hebben gemaakt. Mooi hoor meis! Ik ga maar eens beginnen aan de dag terwijl jij al weer halverwege zit. Dikke kus voor jou zus. Ik hou van jou

• 05 December 2015 - 09:04

Jacqueline:

Lieve Anique, Wat een leuk verhaal , papa zegt tegen mij "je straalt "bij het lezen. hihi. Maar je kan ook zo leuk schrijven, Hier stormd het vandaag en vanavond gaan we sinterklaas vieren, echt december! Veel plezier verder ,dikke kus , je mamsie

• 05 December 2015 - 16:42

Opa En Oma Noordhoek:

Hee Anique,
    Wat een mooi reisverslag, heel leuk voor Remco dat hij dit allemaal ook heeft mogen zien, jullie zullen elkaar nu wel extra missen, maar zoals je schrijft, de tijd vliegt, voor je het weet zijn jullie weer bij elkaar, zoals je mamsie schrijft gaan ook wij zo sinterklaas vieren.
    Geniet nog van het mooie weer daar want hier is het KOUD.
    Veel liefs van Opa & Oma